Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-08, 00:38   #47
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

Jeg kjører fortsatt ketolysekuren, å komme under 90 var som du sier bare et delmål, jeg håper å nå 85kg før jeg passerer 26 uker på ketolysekuren (uke 40 - 05.oktober).
Planen/avtalen med fruen er at jeg skal ta en pause da - om ikke noen kan gi meg argumenter jeg kan bruke overfor henne som tilsier at det ikke gjør noe om jeg fortsetter - for det fungerer sinnsykt bra for meg å være i ketose.... Er veldig spent/nervøs med tanke på å skal gå over på generell lavkarbo - jeg er livredd for å gå opp i vekt igjen. Men blir nok en saaaaaaaaaaaakte tilnærming, kanskje legge på et par gram/dag ekstra i uken.

Kunne ikke dy meg - måtte på vekta i dag bare for å sjekke om det peker riktig vei. Og det gjør det! 87,8kg, så har altså gått ned ca 1,1kg på under 4 uker - så ligger visst på ca 300g/uka. Må vel si meg fornøyd med det når jeg har gått ned ca 23kg på 4mnd Fortsetter jeg med 300g/uka så skal jeg da veie 84,8kg når jeg når uke 40. Sprøtt -

Nå er det snart krise i garderobeskapet. Siste jeansen henger og slenger på meg. Har lagd nye hull i beltene for å klare å snurpe inn. Snart salg????

Folk rundt meg begynner nå å kommentere at jeg ikke må gå ned mer - iallefall bremse litt. Men det er vanskelig å se seg sånn når man har slitt med overvekt i mange år - jeg er på en måte enda feit mellom ørene og må klare å få et nytt syn på meg selv - å se på meg selv som slank. Jeg fikk mye "valpefett" og det gikk aldri ordentlig bort. Ble mye mobbet for dette på ungdomsskolen. Jeg hadde vel noen år fra 18 - 21 hvor jeg var relativt slank/muskuløs pga jobbet sinnsykt hardt som tømrer, men hadde et utrolig usunt kosthold og etter det har vekta bare økt. Da setter det sine spor oppi hodet...

Håper jeg kan klare å stabilisere vekta nå, slik at jeg kan konsentrere meg om trening og ikke slanking.

Hvordan har dere andre som er "ferdigslanket" klart overgangen og hva har hjulpet dere til å stabilisere vekta?

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat