|
Sv: Kan noen hjelpe meg litt?
Jeg synes heller ikke at du som skal ned så lite behøver å tenke så mye på vekta, men ingen har vondt av et sunt kosthold. Om du har lyst på et par glass vin i helgene, drikk vin og kos deg med det. Det stemmer at det bremser vektnedgang så lenge kroppen forbrenner alkoholen, kroppen brenner det som er mest lettilgjengelig, og alkohol er lettere å forbrenne enn kroppsfett. Cocosa brukes av mange som kosttilskudd, det er bra for mye, men jeg synes ikke du skal henge deg opp i at det tar bort sultfølelse. Å spise fet og proteinrik mat fører til det alene, at du ikke spiser mer enn du behøver fordi kroppen tolker sultsignalene bedre enn med vomfyll som f.eks ris og brødmat.
Jeg synes aspartam er skummelt fordi det er helkjemisk, og fordi jeg ikke tror man vet nok om langtidseffektene av det. Du burde heller drikke rent vann, det er viktig å få i seg nok væske av mange grunner. Det er litt omstridt hvordan kaffe fungerer i forhold til vektnedgang, jeg blir ikke klok på det. Men jeg har lest mange steder at det senker blodsukkeret og kan føre til søtsug, har ikke funnet noen direkte sammenheng mellom kaffe og vektstopp -correct me it I'm wrong, jeg gikk i alle fall ned tjue kg mens jeg drakk kaffe.
Som sagt, ikke heng deg så mye opp i dette med vekt, det er ikke en gang sikkert kroppen er enig med deg når det gjelder hvor mange kg du bør veie heller.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|