|
Sv: Kan noen hjelpe meg litt?
Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.
Heisann
Vil bare si at det er vanskelig å planlegge hvor mye man skal gå ned.
Lavkarbo er ikke et kosthold som gjør at man uansett går ned i vekt. Dersom man er undervektig, kan lavkarbo gjøre at man blir mer normalvektig. Lavkarbo handler om at kroppen finner sin riktige vekt. De fleste jeg kjenner bruker kanskje flere måneder på de siste kiloene. Dette var ikke ment for å ta fra deg motet, jeg vet hvor frustrerende det er at det ligger ekstra fett rundt magen.
Min anbefaling er at du legger om til et kosthold som er sunt og for resten av livet, da vil vekten uansett korrigere seg.
Vet det er viktig å finne ett sunt kosthold for resten av livet, jeg er ikke undervektig men sikkert "normalvektig". Problemet mitt er at alt fettet sitter rundt magen og det er ikke spes sunt eller pent. Kunne jeg bare bli kvitt dette ville det ikke spille noen rolle for meg om jeg veier akkurat det samme som jeg gjør nå eller for den saks skyld mer enn jeg gjør nå.
Jeg må gjøre noe med magefettet og leter etter den riktige veien å gå. Jeg har normalt spist det man tidligere har ment har vært ett normalt norsk kosthold. Bestående av grovbrød/knekkebrød/poteter og grønnsaker. Jeg spiser skjeldent godt/brus/potetgull, men kost meg med vin i helgene. Jeg ser at dette kostholdet ikke gjør noe med mitt magefett, jeg må da prøve å finne ut hva slags forandringer jeg kan gjøre for å endre dette 
|