|
Sv: Kan noen hjelpe meg litt?
Opprinnelig lagt inn av Nille, her.
Bare husk at så lenge kroppen har alkohol å brenne så brenner den ikke fett. Dvs. at drikker du alkohol hver dag (i tillegg til å spise) så vil du sannsynligvis ikke ta av. Drikker du et par glass et par ganger i uka vil du ta av, men mindre enn du ellers ville gjort.
Jeg har aldri spist kjøttdeig til frokost. 2 egg, skinke og majones er OK, men jeg savner grønnsaker i menyen din....
Vedr. Vin. Jeg pleier normalt å ta ett par glass i helgene, nå har jeg ferie og stadig venner på besøk, synes det bare er såååå godt med denne vinen på terassen med kjæresten og gode venner. Hadde håpet at omlegging av kostholdet nå ville hjelpe på litt for å gå ned litt i starten og at når min ferie er over (om en uke) og normal alkoholvanen er på plass, så ville jeg gå ned mye?
Jeg forstår det med at kroppen forbrenner alkoholen først, men er det virkelig brems hvis man kun tar ett par glass i helgene? Da har jo kroppen mange dager den ikke trenger å forbrenne alkoholen? Dessuten mener jeg å ha lest her inne ett sted at det bare bremser så lenge faktisk alkoholen er i kroppen, stemmer ikke dette?
Vedr grønnsaker. Jeg er veldig glad i grønnsaker, men er lite vent til å spise det på morgenen, men spiste en kvart agurk nå siden jeg så du skrev at grønnsaker burde med 
|