Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-08, 20:32   #7
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Forumet vil bli lukket / utilgjengelig i perioder de neste dagene

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar, her.

Fantastisch - jeg elsker å lære sånne ting - men siden jeg tydeligvis ikke er glup nok til å komme opp med det selv:
hva er det i praksis man gjør, om mang følger denne fremgangsmåten din?

...om det går an å forklare det for en som meg - som er kjemisk fri for data-nerde-kunnskap.. ?

Der finnes mange sentrale kataloger som har domenenavn koblet mot serveradresser (IP / fysiske datamaskiner). Du har også en lokal kopi av katalogoppføringene for de nettsidene du har besøkt på din datamaskin. Når du besøker en nettside sjekker nettleseren først den lokale katalogen, om den ikke får treff der så sjekker den katalogen som ligger på internett. For deg som bruker lavkarbo.no np så sjekker nettleseren som regel bare den lokale kopien, Ignites metode (og den jeg postet for Mac OS-X) sletter den lokale katalogen slik at det gjøres et nytt oppslag mot den oppdaterte katelongen på internett. Den lokale kopien slettes også etter en viss tid, så endringen vil skje før eller senere uansett.