Sv: Nå har jeg prøvd sånn splenda ...
Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.
Jepp, det er en vanesak. Etter at jeg la om til lavkarbo-kosthold for noen år siden er behovet for sukring/søting blitt borte. Bær og fløte smaker som regel godt uten. Tåler nå heller ikke noe særlig mengder av dessert/annet søtt uten å ende opp med fysisk ubehag. 
PS. Litt komisk for meg å lande på dette standpunktet, for jeg har tidligere irritert meg over enkelte "prektige" folk i omgangskretsen som holdt prekener om unødig sukkerbruk når jeg serverte kake … Ja, ja - en lærer så lenge en lever.
Jo, jeg kjenner heller ikke noe voldsomt sukkersug, eller søthunger av noe slag egentlig. Men for meg handler dette like mye om å finne en balanse der det også er lov å spise søtt en gang i mellom - etter kuren. Og da gjerne med vanlig sukker i. Det handler om å IKKE spise sjokolade og snop hver dag, men å kunne ta en bit på lørdagskvelden. Derfor legger vi denne vanen allerede nå. Til helgen blir det vafler, en lavkarbokake eller noe annet digg. Maten i ketolysekuren er nemlig veldig god sånn i det daglige. Og vi vil jo ikke spise søtt ellers i uka, hverken vi voksne eller ungene.
Men mannen spiste kaka og syntes den var super - så det er nok jeg som er en smule sær, hehe.
|