|
Sv: Dette med lavkarbo som livsstil ...
Det er et greit kosthold det, å leve etter fedon. Lurt å tilvenne kroppen etterhvert. Jeg lever vel litt fedonsk nå, med mindre fett enn dere på ketolyse, men litt mer karbohydrater. jeg har ca 6 kg jeg skal ned før jeg er i mål.
Men jeg kommer nok ikke til å spise så mye mer karbohydrater enn nå når jeg er har nådd målet.
For meg kræsjer det, jeg klarer ikke å kose meg med måltid med masse karbohydrater, for jeg bare blir så dårlig etterpå, som de andre skriver om her. Men jeg tror det er veldig forskjellig. Jeg er førti år, og førti år med jojo-slanking gjør noe med kroppen din. jeg ble alvorlig syk, så for meg er denne livsstilen noe langt unna en slankekur. Det er medisin. Dermed er det en HELT annen motivasjon enn om man ikke er syk, men velger dette for å gå ned noen kilo. Konsekvensene av å kose seg en gang i blant blir jo også noen helt andre enn for meg for eksempel.
Men innenfor fedon er den mange valgmuligheter, man teller ikke, men lever etter noen prinsipper. Når man er på restaurant, kan man spise litt potet kanskje, ikke fire, og kanskje droppe brødet.
men dette finner du ut av etterhvert. 
|