Hei! Kjenner meg mye igjen i det du skriver. Jeg har ei datter på 3,5. Hun tåler ikke gluten, melk eller egg, og heller ikke mange frukt/bær. i tillegg har vi lavkarbo-kost.( dvs mer strengt til meg enn for henne.) Hun får av og til glutenfri brød eller pasta. Vi har også "diabetisk" kosthold, men det vil jo i praksis si lavkarbo det. Hun har vært SVÆRT plaget med eksem og forkjølelser. visste hun hadde melk og egg allergi. så gikk vi over til glutenfri. og lavkarbo etter det. i løpet av 2-3 mnd skjedde omstillingen... du kan tro hun ble bra!! ... hun har ikke vært forkjølet siden januar. Og eksemet er 95% borte. selv om ingen av matvarene har slått ut på allergi-prøver. Så her må man gå sine egne veier. Jeg har trosset legers anbefalinger og råd(de advarte meg mot å redusere for mye på kornvarer, poteter osv.). De ble småirriterte på helsestajonen over at jeg nevnte lavkarbo. ikke sunt mente de. Deres anbefaling(og legens): kortison-behandling, antibiotika-salver, kløstillende salver og "normalt" kosthold med mye korn og frukt. Er det rart man blir forvirret.. Hun får ikke "supersunt" kosthold heller. Hun er ikke særlig glad i grønnsaker og salater. må lure henne litt her og der. etterhvert vil hun nok godta omstillingen. sikkert stor overgang for henne også..dessuten trenger jeg tid til å lære(hvordan få i nok fiber etc).. men med tiden blir det nok bra