Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-08, 15:17   #10
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvorfor kalium?

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Er ikke så veldig uvanlig det. Kommer helt an på hvor man er i syklusen og hva man spiser. spiser man mat med stort innhold av salt kan det fort resultere i noen hundre gram opp dagen etter. Detkan være lurt å finne en spess dag i uken (f.eks fredag) hvor du har en fast veiedag. Da ser du det reelle tallet. Veiing hver dag kan være med på å senke motivasjonen (ulikt resultat dag etter dag - opp\ned)

Men dette er vel ikke helt logisk? Hvis man f.eks. har spist salt mat dagen før den faste veiedagen, blir det vel ikke "det reelle tallet"? Og da tror man kanskje at man ikke har gått ned den uken, mens man egentlig kan ha gått ned, ikke sant? For man kan jo ha veid flere hundre gram mindre i mange dager før veiedagen …

Jeg veier meg hver dag og er kjempefornøyd med det. Synes det gir meg viktig og god informasjon. Jeg ville visst mindre om min egen kropp (f.eks. effekten av faktorer som jordbær og mosjon) hvis ikke jeg veide meg hver dag.

Men nå har vi jo hatt en lang og opphetet debatt om veiing for noen uker siden, så vi bør kanskje ikke starte på dette temaet.

Sist redigert av Løvetann : 14-07-08 kl 15:18. Årsak: flere hundre gram mindre, ikke flere hundre gram ;-)
Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat