|
Sv: Syk av melk?
Hei!
Jeg tåler heller ikke melk. bruker ikke det i noen form(heller ikke syrnet). Jeg får mageproblemer, konsentrasjonsprobl, depresjon som du nevner. Gluten kan gi de samme problemene så jeg har kuttet ut begge.
Har en datter på 3 med eksem. Hun kuttet ut melk helt og ble MYE bedre. Var mye forkjølet, snørrete, hostet i flere mnd, var mye våken på nettene etc, dårlig/lav energi(sliten, passiv). Av legen fikk jeg kløstillende og kortison!...jeg spurte om det kunne være mat og han sa nei. Det slo ikke ut på blodprøver. Men jeg kuttet ut både melk(var da bare ost/rømme igjen i kosten vår) og gluten. Det tok et par uker og hun har ikke vært forkjølet siden!
Hun reagerer på samme måte når hun spiser svinekjøtt også. blir sliten, legger seg ned på bakken(orker ikke gå)når vi er på tur, klager over magesmerter, vil bare sitte i vogna, etc...ikke normalt for en 3 åring.
Så nå lever vi uten melk, gluten og svinekjøtt. I tillegg til lavkarbo steinalder kost. Det har sine utfordringer, men jeg synes det går bedre og bedre(dattera får jo litt gl.fri brød, en potet av og til etc).
Jeg kan referere til diverse bøker utgitt om emnet. ellers har også MAT OG HELSE- bladet skrevet mye om dette. Senest i siste utgave om 19 sider om kun melk. verdt å lese. Dessuten har jeg leste mange historier fra virkeligheten og familier som har fått nytt liv etter å kuttet ut melk(og gluten også...de henger som regel sammen, men trenger ikke gjøre det)
Hilsen meg
|