Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-08, 18:47   #6
Bergen27
Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Bergen27 er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer rundt kraftige avgiftninger/abstinenser?

Pussig at du nevnte dette, det var veldig lærerikt for meg også. Jeg begynte med lavkarbo i mars, og raste ned 11 kilo på 6 uker. Da var jeg tung i kroppen og hadde en del hodepine, men etter et par uker uti dietten ble jeg bare pigg og rask!

Så røk jeg på nanbrød en stund (inni mitt hode var de lavkarbo og ødela hele ketosen. Samt fikk depresjon, panikkanfall (hui og hast til legevakten) og hadde fryktelig vondt i ledd og generelt ubehag.

Nå lever jeg på 20 gram karbohydrater igjen, og har vært i ketose i 10 dager, og har hodepine og er generelt sliten. Men angsten og depresjonen kom av hvetemelet. Men vær obs på at det tar litt tid før det forsvinner. Mitt varte i 4 hele uker, og alt på grunn av nanbrødene. (jeg reagerer ikke slik på smågodt og sukker, bortsett fra at jeg blir trøtt.)

Min erfaring er at det går over helt plutselig, og at formen blir suuuper bare man gir kroppen nok tid til å avgifte seg, og sørger for å hvile når man trenger det.

Og styr unna mel - det gir ihvertfall meg angst, dyr erfaring var det også med legevakt og greier...

Bergen27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat