|
Sv: Erfaringer rundt kraftige avgiftninger/abstinenser?
Hei du
Er ikke i ketose, men driver og roter litt rundt i lavkarboverden.. For 2 uker siden kuttet jeg ALT bortsett fra kjøtt og fisk og grønnsaker og bær og vann og te. Hodepine, kvalme, muskelsmerter, massive mageproblemer, svimmelhet, tørste, sinna som et uvær, oppsvulmet i kroppen... For å nevne noe. Nå er ikke akkurat helsen min god i utgangspunktet (derfor lavkarbo), men nå ble alle plager enda verre og flere kom til. For meg ble det så ille nå at jeg sprakk for et par dager siden.. MEN jeg har ikke gitt opp, og starter på an igjen i morgen. Jeg VET det er avgiftningssymptomer, men likevel klarer jeg ikke å stå det ut (det er vel alltid en liten stemme som lurer i bakgrunnen: er dette virkelig bra for kroppen - jeg blir jo bare verre!). Men innerst inne vet jeg at jeg har ekstremt dårlig toleranse for karbohydrater, trolig har jeg glukoseintoleranse, laktoseintoleranse og mulig insulinresistens. Så det er nok bare en vei for meg, og det er å komme meg gjennom et par-tre helvetesuker med avgiftning, før kroppen kan begynne å reparere seg selv.
Har gjort dette før, men symptomene var ikke like ille den gangen, trolig fordi jeg ikke hadde hatt like høyt kh-inntak i forkant som det jeg har hatt nå. Jo mer "drit" som er lagret i kroppne, jo kraftigere avgiftningssymptomer, er min teori.
Hold ut, og lykke til!
|