Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-08, 20:45   #5
Paradis-Oscar
Medlem

Paradis-Oscar sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: hva faan gjør du da???!!!

Regner med at noen mer erfarne lavkarbere og brukere her inne gir deg svar snart, men dette er det som slår meg ut fra innlegget mitt...

1) Noe av poenget med å spise lavkarbo er å bli kvitt sukkerhunger og suget etter raske karber - om du skal bli kvitt dette, er det viktig å venne seg av med å hele tiden spise noe søtt!
Ved å spise litt bringebær med fløte eller sukkerfrie alternativer hver dag, så opprettholder du bare dette suget hos deg selv - og dermed utsetter du bare å kommer over i den deilige lavkarbofølelsen uten søtsug - og blir bare mer frustrert! Ved å holde ut bare litt nå, gjør du det lettere for deg selv i lengden!

Spis bare vanlig, sunn lavkarbomat en periode - og se hva det gjør med deg. Det er en fin mulighet til å registrere vaner/uvaner, og tankemønstre rundt maten og dette med snop - det kan du lære mye av Men lag god mat, nyt maten!

2) Det slår meg også at du kanskje ikke har spist variert nok, eller spist nok karber (i grønnsaker først og fremst)? Da blir du generelt frustrert og misfornøyd, og det blir lettere hunger etter snop.

Grønnsaker inneholder masse vitaminer - gir deg det kroppen trenger, som igjen gir mindre snop-hunger, de inneholder masse vann - letter fordøyelsen, letter alle kroppsfunksjoner som utrensking av slaggstoffer f.eks., og de har masse fiber i seg - som igjen setter i gang fordøyelsen og forbrenningen og gjør deg mer opplagt!

3) Gå på helsekosten og kjøp deg Krom - fra et bra merke (Solaray f.eks), pronto! Mangler du det i kroppen, vil du få søthunger nesten uansett hve du gjør.

4) Har du gjort den klassiske nybegynner-feilen med å veie deg for ofte? Hvor mye har du egentlig gått ned, og hvor mye hadde du forventet å gå ned på forhånd?

Husk at dette skal være et kosthold for livet - så det er like greit å spise på en måte som du liker, allerede nå! Da tror jeg suksessen kommer lettere, om man hele tiden ikke går og venter på 'når kan jeg slappe av og spise det jeg vil?', og føler at man konstant forsaker noe

Sist redigert av Paradis-Oscar : 02-07-08 kl 21:03.
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat