Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-04, 00:12   #8
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

jeg klippet ut noe fra en diskusjon på slankenett (vår godeste MFUS, men allikevel hehe):

LETTBRUS OG BLODSUKKER

Vell er det mange grunner til å velge vann fremfor kunstig søtede drikker, men økt insulinproduksjon er ingen av dem. La meg si det slik: Økt insulinproduksjon er noe som forekommer ved økt blodsukker, da kunstig søtningsmiddel ikke har evnen til å gi økt blodsukker så skjer heller ikke prosessene du snakker om. Kanskje vil noen vill-lede deg til å tro det, faktum er det derimot ikke! Er dem som bastant mener at kunstig søtningsmiddel øker blodsukkeret også - men rull inn da, hvordan i all verden skulle dette forekomme? En bil går tross alt ikke når det ikke er bensin på tanken, er like urealistisk det som at kunstig søtningsmiddel påvirker blodsukkeret.

er det noe i dette? hvordan kan feks diabetikere drikke lettbrus dersom det påvirker blodsukkeret egentlig?