Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-04, 10:02   #4
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av MHM

Jeg bare gjetter nå: Kalsium er avhengig av magnesium for å kunne tas opp i benvev og metaboliseres. Kanskje du har for lite magnesium slik at kalsium hoper seg opp? Det skader uansett ikke å ta tilskudd av magnesium, så du kunne jo prøve en periode, for å se om kalsium bedret seg.

Jeg blir bare mer og mer overbevist om at vi nordmenn får i oss for lite magnesium. Mg er jo bra for psyken og for stabilt blodsukker og for lite Mg kan føre til kramper i bena, men at for lite magnesium fører til benskjørhet var nytt for meg. Da trenger vi altså D-vit. Mg og Ca for å unngå osteoporose.
Jeg drikker ikke melk men spiser mye ost og rømme, blomkål og brokkoli så da får jeg sikkert i meg nok kalsium, tror jeg...

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat