Tråd: Pepsi max ...
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-08, 19:00   #4
Sense
Medlem

Sense sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sense er ny på veien

Sv: Pepsi max...

Photobscura:

Methanol finnes for det første naturlig i menneskekroppen.

Det frigjøres methanol naturlig i kroppen over større grad om du spiser feks frukt enn aspartam.

Aspartame is metabolized by digestive enzymes and peptides to three common dietary components: amino acids, aspartic acid, and phenylalanine. Minute amounts of methanol can also be detected. Eating foods such as meat, dairy, fruits, and vegetables will also produce these same components, but in greater amounts than aspartame. For example, a glass of milk has 6 times more phenylalanine and 13 times more aspartic acid and a glass of tomato juice provides 6 times more methanol than a beverage the same size sweetened with 100 percent aspartame. Interestingly enough, it is impossible for humans to digest enough aspartame to raise the levels of these metabolic components to a dangerous level.

Metanol kan forårsake blindhet... Det er riktig det, og like riktig som at vann består av hydrogen og oksygen. Hydrogen er som kjent eksplosivt og vi kan puste i oksygen. Likevel tar vi sjangs på å slukke brann med dette hydrogenholdige stoffet, og hvem tar disse opplysningen som et bevis på at vi kan puste under vann?

Litt greit å fortelle hele sannheten når man kommer med skremmende påstander

Forøvrig er jeg enig i at det alle beste å drikke er rent vann! Men som sagt, så tviler jeg sterkt på at aspartam i de små mengder en får i seg i f.eks pepsi max kan bidra til skumle sykdommer og blindhet... Har sittet å lest litt på nettsider som utelukkende er opprettet for å tillegge aspartamen skyld for det helt utroligste. Der folk legge inn alt som feiler dem og er bombesikre på at det er aspartamens skyld. Men god underholdning var det hehe!