Tråd: Grønnsaker
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-08, 11:31   #6
Sporty
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2008
Sporty er på en erverdig vei

Sv: Grønnsaker

Tusen, tusen takk for tilbakemeldingene deres. Matvaretabellen har jeg nå sjekket ut og den er tydeligvis gull verdt Veldig bra.

Hei Distrea

Takk for gode råd Jeg er slank fordi jeg har kuttet ut korn 90% av tiden (unntak i besøk) de senere årene. Spiser jeg hvetemel et par dager på rad skyter vekten opp 2 - 3 kg....kjennes ut som væskeopphopning og betennelse noe det trolig er. Hadde jeg spist all stivelsen som de rundt meg spiser så hadde jeg raskt vært overvektig jeg med. Men jeg merker at jeg også reagerer på grønnsaker som kokte gulrøtter og andre kokte grønnsaker. Reaksjonen er bl.a. hormonelt betinget. Det verste problemet er likevel oppblåst mage som jeg får fra ikke minst stivelse og sukker, men også grønnsaker. Har prøvd ketolyse i 4 dager nå (stix mørk lilla igår kveld) og har ingen oppblåst mage lenger (men er dessverre forstoppet ser det ut som ). I og med at jeg reagerer på grønnsaker, så tror jeg at jeg er ENORMT sensitiv når det gjelder insullinutsondring. Tenker derfor å prøve ketolyse i noen uker (hvis jeg holder ut med fettbiten) og sjekker status på hormon og magesituasjonen.

Mvh Sporty

Sporty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat