|
Sv: Mat tips?
Du trenger:
150 gr cotta cheese (halv boks)
80 gr revet ost
3 stk egg
Salt, evt annet krydder om du vil.
(Jeg pleier å doble oppskriften) -men første gangen kan det være greit å ikke doble, for å finne ut om du liker disse eller ikke.
Del eggehviten og eggeplommene hver for seg. Stivpisk eggehvitten med saltet. Mos cotta cheese, osten, og eggeplommene i en annen bolle med en stavmikser. Tilsett krydder dersom du ønsker. Jeg veit at noen bruker oregano, jeg foretrekker uten krydder.
Vend så blandingen med cottage cheesen, plommene og osten forsiktig inn i eggehvitten med en slikkepott. Max 1 min, ellers faller eggehvitten sammen.
Stekes på en stekeplate med bakepapir. Bruk spiseskje til og lage små lapper. Stekes midt i ovnen på 175 grader, i ca 25 minutter til de har fått en fin gyllen farge.
10 stk = 0.7 karbohydrater gr pr skive. - kommer ann på hvorr store du lager de.
Da jeg første gang spiste dette polarbrødet syntes jeg ikke de var gode i det hele tatt. Men så når jeg begynte med å ha masse godt pålegg på, var det nesten så jeg ikke klarte å stoppe å spise de :P
Men dere må ikke tro at disse smaker som vanlig polarbrød. Det gjør de ikke i det hele tatt! :P
|