Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-08, 11:15   #20
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Dette med søtstoff har jeg tenkt mye på.
Er enig med Photo i at det beste er å spise helt naturlige ting, så det er det jeg går for. Og helt enig i at man ikke trenger å sukre bær! Jordbærene er gode nå!!
Jeg holder meg unna aspartam så godt det lar seg gjøre. Tror nok at det i liten mengde er relativt ufarlig, men det er tross alt helt kjemisk fremstilt.
Prøver egentlig å slutte med all søtning av ting.
Mine unntak:
Natreen i rømmegrøt. Rømmegrøt er veldig bra som frokost for meg. Magen stortrives i forhold til når jeg spiser andre ting grytidlig om morgenen. Men klarer ikke rømmegrøt uten litt søtning, så da blir det flytende søtstoff (blander seg best). Disse få dråpene er lite i forhold til hvor bra frokost dette er for meg.
Sukrin til vafler. Elsker vafler. Kan spise de uten søtning også, men ekstra kos med.
Og da Dag Viljen P har skrevet positivt om sukrin som søtstoff, så velger jeg å tro på det. (Hjemme hos oss er det godt nok argument å si: Dag Viljen sier det er greit, så!)

Fint at vi kan ha denne diskusjonen for å se hva andre lavkarbere mener om dette.

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat