Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-08, 21:15   #50
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Kun vektreduksjon?

Hvis du som jeg har matintoleranse, og ikke matallergi, Nike, så er det ikke noen måte å teste det på, annet enn å bruke eliminasjonsmetoden.
Om du mistenker soya, så er det altså først og fremst å prøve helt uten en stund. Helst minimum i 1 måned. Du kan selvfølgelig også teste deg, men det er altså ikke sikkert at det vil slå ut.
Les gjerne boka "Alt om matallergi og -intoleranse" av Brostoff og Gamlin, men vær litt på vakt mot å bli for ekstrem. Det er ikke så bra å gå rundt å tro at man reagerer på alt, heller!
Det var imidlertid etter at jeg leste den boka for mange år siden, at jeg begynte å merke at jeg ikke hadde godt av soya, men jeg har altså ikke direkte allergi. Det er andre matvarer jeg reagerer sterkere på, men holder meg altså likevel unna soya, ettersom jeg ikke liker hvordan det virker på kroppen.