Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-08, 16:02   #10
Sense
Medlem

Sense sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sense er ny på veien

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Sense: Du kan si hva du vil, men jeg er en stor tilhenger av REN mat fra rene kilder. Aspartame er helkjemisk, og det er ingen hemmelighet at det inneholder methanol. Jeg vet ikke med deg, men det er ikke noe jeg vil ha i kroppen min, uansett mengde

Et annet tankekors, er at det meste av den forskningen som er i aspartamens favør er utført inhabilt, mens mye av det du leser av det som påviser skadene er utført uavhengig.

Det er flott vi kan velge hva vi inntar av både fast og flytende hver og en av oss ....og hvem vi stoler på av kilder. Nå er jeg trygg på de kildene jeg henviste til, men det må jo hver og en av oss finne utav hva de vil stole på.

Jeg anser ikke EFSA som innhabile og tviler på at det sitter korrupte tjenstemenn der som samarbeider om å beskytte aspartamen. Sannhenten kommer alltid for en dag og denne forskningen har pågått i mange, mange år. Jeg stoler personlig mye mer på dette enn det jeg har klart å skrape frem av det motsatte. Skal man mistenke både den ene og andre veien, så kan man ikke stole på noe/noen.

Jeg tror forøvrig det finnes en helserisiko i mye mat, muligens også i en del av det vi i dag anser som trygt (ren mat). Jeg tror det er mengden som avgjør (stort sett). Skal jeg tenke på alle mulige farer så må jeg nesten begynne å dyrke selv, holde dyr selv... osv, osv. Det har jeg ikke mulighet til.

Men for all del hver med sitt