Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-08, 14:37   #517
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei Bea.
Håper du finner ut av hvorfor du ikke går ned.
Men for meg høres det faktisk ut som om du har insulinresistens.
jeg sjekket min hos vanlig lege = helt fine verdier. og da gikk jeg opp 7 kg på lavkarbo.
jeg sjekket ut insulinresistens på lindbergklinikken = insulinresistens.
Årsak: man har justert verdiene opp fra 700 til 1400 på c-peptin-nivået. Dette ble gjort i 2002 (kunne lindberglegen fortelle meg)
Dessuten kunne legen fortelle meg at de verdiene man går etter, kun er et gjennomsnitt, en antagelse. Og man må høre på en pasients historie, som er individuell.
jeg fikk hjelp av metformin, som er en medisin som hjelper insulinet å virke.
helt fanstastisk - og på noen måneder er min insulinresistens nesten borte!
jeg raser ikke ned i kilo, men har noen skarve kilo igjen - 7 - før jeg er i havn.
Min mening er, at hvis det er noen som bør løpe til Lindbergklinikken, så er det deg! De har så god kunnskap, måler, veier og snakker. Og vet om GODE hjelpetiltak, ikke på mangel av noe bedre.

Lykke til! mange til deg!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat