|
Sv: Kun vektreduksjon?
Opprinnelig lagt inn av Elisabeth33, her.
Hei!
hva er din tanke med å spise deg frisk? hva tenker du om det?...hva er din diett..ser det er lutz.. Bedre uten brød-filosofi?
Hvor langt har du kommet i din plan?
Jeg begynte å lese boka "Bedre uten brød", nærmest litt på trass. Hadde ikke stor tro på det, men fant ut at jeg skulle nå lese... Og begynte så smått å legge om. Og vips forsvant migrenen. Humøret ble bedre og energien økte. Det er flere ting som jeg skulle ønske det var like lett å bli kvitt/fikse på. (F.eks. huden. Den er blitt veldig myk, men jeg har fremdeles akne.) Men jeg fokuserer på det positive som har skjedd, og det er et så stort pluss, at høykarbo nå er helt uaktuelt for meg! Lutz har en naturlig matfilosofi; tilnærmet steinaldersk. Men mye mer overbevisende sådan, enn mange av de fettfobiske steinalderkostholdsbøkene ellers er.
Jeg tror at det er sunt å variere kostholdet litt etter årstidene, spise lokal mat i størst mulig grad (ikke alltid jeg følger dette! ), unngå erstatningsprodukter med soya og søtstoff, og ikke bruke lettprodukter.
Om sommeren spiser jeg mer bær og frukt, og grønnsaker er artig å variere nå når det er så mye av det. Om vinteren er det mer "tunge" middager.
Ellers er det viktig å trives med kostholdet. Ikke tenke på mat hele tida, men likevel bruke noe tid og ressurser på å spise god mat som man kan nyte, og som gir masse energi i tillegg. Da blir snop og hurtigmat straks mindre fristende!

Det ble langt dette, men forhåpentlig var det svar på spørsmålet? Har altså ingen plan annet enn å fortsette med dette kostholdet, for det passer meg så fint. 
|