Det der med sprøyting av bær har jeg faktisk aldri tenkt på, Nooria - vældi bra tråd! 
Jeg er vant med fra liten av bær kjøper man ikke - det plukker man selv. Altså er jeg vokst opp med å plukke (i skogen) multe, blåbær, villbringebær, krøkebær, tyttebær og i farmor sin hage rips og stikkelsbær og.. hm.. noe anna bær?
Jeg har aldri spist noe særlig bær de siste.. tja, ti årene? Før jeg gjenoppdaget det i høst.. MEN DET ER JO SÅ DYRT!! Jeg kjøper mine bær på rema1000 - de er de billigste iallfall her hvor jeg bor. Men jeg har bestemt meg for å plukke masse av det til sommeren/høsten, hos foreldrene mine er det masse skog, og enorm tilgang på blåbær og tyttebær og multe og.. ja, i det hele tatt. I tillegg til at noen i familien eier en FARM med jordbær.. men de er sikkert sprøytet da..
Forresten, under et grantre hos foreldrene mine vokser VERDENS nydeligste markjordbær! 
Forresten - mamma og bror pleide for mange år siden å plukke masse multe på sommeren, og selge det til stedets hotell.. de kunne tjene tusenvis av kroner på få dager (Multe er sinnsykt dyrt - fordi det ikke er så tilgjengelig.)
Åh, multe inneholder forresten MASSE c-vitaminer (var det ikke det da? jo.. lurer på det.) 
Hilsen skravlemofe