Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-05, 14:38   #18
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Det der med sprøyting av bær har jeg faktisk aldri tenkt på, Nooria - vældi bra tråd!

Jeg er vant med fra liten av bær kjøper man ikke - det plukker man selv. Altså er jeg vokst opp med å plukke (i skogen) multe, blåbær, villbringebær, krøkebær, tyttebær og i farmor sin hage rips og stikkelsbær og.. hm.. noe anna bær?

Jeg har aldri spist noe særlig bær de siste.. tja, ti årene? Før jeg gjenoppdaget det i høst.. MEN DET ER JO SÅ DYRT!! Jeg kjøper mine bær på rema1000 - de er de billigste iallfall her hvor jeg bor. Men jeg har bestemt meg for å plukke masse av det til sommeren/høsten, hos foreldrene mine er det masse skog, og enorm tilgang på blåbær og tyttebær og multe og.. ja, i det hele tatt. I tillegg til at noen i familien eier en FARM med jordbær.. men de er sikkert sprøytet da..

Forresten, under et grantre hos foreldrene mine vokser VERDENS nydeligste markjordbær!

Forresten - mamma og bror pleide for mange år siden å plukke masse multe på sommeren, og selge det til stedets hotell.. de kunne tjene tusenvis av kroner på få dager (Multe er sinnsykt dyrt - fordi det ikke er så tilgjengelig.)

Åh, multe inneholder forresten MASSE c-vitaminer (var det ikke det da? jo.. lurer på det.)

Hilsen skravlemofe