|
Sv: Hei! Ny her inne!
Takk for det - trenger å få jaget dem bort ja!
Det blir - bortsett fra en uke - hjemmeferie i år, så da satser jeg på mange turer på S.A.T.S og en og annen fjelltur også. Lettere å holde ketolysekuren når man er hjemme, men nå skal vi på tur med campingvogna da så der lager jeg jo min egen mat.
Tenkte jeg skulle prøve meg på Tromsdalstinden for første gang i år!
I dag baker fruen Fedons Franske Sjokoladekake i muffinsform med splenda til meg, så kan jeg ta en til kaffen nå og da. Skal prøve å fryse dem, så kan jeg ta med på ferie.
Hun er gravid så kan ikke følge mitt opplegg, men støtter meg og er flink å lage middager som passer min diett - det er veldig bra. Hun spiser lite karbo til middag (fordi hun har innsett at hun egentlig ikke trenger ris, potet og pasta til middagen når vi har blomkålstuing, fløtegratinert brokkoli etc til) men spiser brød til frokost og lunsj - da spiser vi uansett ikke sammen siden jeg allerede er dratt på trening/jobb når hun står opp.
Én ting jeg føler for å nevne hvis man skal være til inspirasjon for andre:
Det som jeg synes har vært viktig for meg har vært at jeg har hatt muligheten til å kose meg litt selv om jeg er i ketose. Jeg har f.eks planlagt dagsinntaket av karber slik at jeg har kunnet unne meg 1-2 halvlitere med LITE-øl på kvelden. Jeg har tatt én liten bit mørk 70% kakao-sjokolade til kaffen en og annen gang, og har faktisk drukket godt over 1/2 flaske whisky (som jeg elsker!) iløpet av disse 10 ukene. Ett lite glass nå og da selvfølgelig. Har også tatt ett og annet glass rødvin - har bare passet på at det jeg spiser ellers den dagen ikke gjør at jeg passerer 15g (som jeg har hatt som rettesnor) karbohydrater.
Lurer på hvor mye fett som er reelt å bli kvitt på ketolyse - kan jeg ved hjelp av dette få vekk "alt" overflødig fett eller vil jeg på et eller annet tidspunkt ende opp med å da ta knekken på muskelmassen?