Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-08, 20:08   #191
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Tror faktisk ALLE ser at du er helt på jordet akkurat nå. Så lenge du ikke kan finne 1 - EN - lege, psykolog eller forståsegpåer (alla slankeklubber) som mener at det å veiie seg hver dag er en god ting når man skal ned i vekt, tror jeg at jeg har mer belegg for å si deg jeg sier enn det du har.

Og her er hele 10 japanske forskere som faktisk går så langt som til å anbefale veiing flere ganger om dagen i begynnelsen, kombinert med notater om hva man har gjort og spist, for at den enkelte skal lære seg hva som forårsaker vektøkning:

ORIGINAL RESEARCH ARTICLE

Irregular Patterns in the Daily Weight Chart at Night Predict Body Weight Regain

Misuzu Tanaka*, Kazue Itoh, Shimako Abe*, Katsumi Imai*, Takashi Masuda*, Ririko Koga*, Hitomi Itoh*, Yumiko Konomi, Naoko Kinukawa and Toshiie Sakata*,1
* Health Promotion Center, Nakamura-Gakuen University, Fukuoka 814-0198, Japan; Aichi Gakusen University, Aichi 444-8520, Japan; Division of Food and Nutrition, Fukuoka Women’s Junior College, Fukuoka 818-0193, Japan; and Department of Medical Information Science, Kyushu University Hospital, Fukuoka 815-8582, Japan

Plotting the daily body weight measured daily at four critical times is effective in weight reduction, maintaining weight loss, and preventing subjects from dropping out of a weight-loss program (6, 7). Based on the rate of attrition, the performance of the subjects in the charting group was clearly superior to that in the noncharting group, which confirms our previous finding (6).

Charting daily weight patterns helps the obese become aware of harmful food and fluid intake habits and is an effective weight-loss tool (6, 7).

http://www.ebmonline.org/cgi/content/full/229/9/940

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat