Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-08, 19:50   #189
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Tror faktisk ALLE ser at du er helt på jordet akkurat nå. Så lenge du ikke kan finne 1 - EN - lege, psykolog eller forståsegpåer (alla slankeklubber) som mener at det å veiie seg hver dag er en god ting når man skal ned i vekt, tror jeg at jeg har mer belegg for å si deg jeg sier enn det du har.

Her fant jeg ikke en, men fem som står bak en vitenskapelig undersøkelse om temaet, som ble publisert i oktober 2006:
A Self-Regulation Program for Maintenance of Weight Loss

Forfattere: Rena R. Wing, Ph.D., Deborah F. Tate, Ph.D., Amy A. Gorin, Ph.D., Hollie A. Raynor, Ph.D., and Joseph L. Fava, Ph.D.

Conclusions: As compared with receiving quarterly newsletters, a self-regulation program based on daily weighing improved maintenance of weight loss, particularly when delivered face to face. (ClinicalTrials.gov number, NCT00067145 [ClinicalTrials.gov] .)

Hovedforfatteren, Rena R. Wing er litt av en kapasitet:
Rena R. Wing, PhD, is a professor of psychiatry and human behavior at Brown Medical School and The Miriam Hospital. She is the Director of the Weight Control and Diabetes Research Center. Dr. Wing is well known for her research on behavioral treatment of obesity and particularly its application to type 2 diabetes. She has published over 250 peer-reviewed articles on these topics.

I norske medier ble konklusjonen gjengitt slik: "En studie utført av psykolog Rena Wing viser at slankere som veier seg daglig har mindre risiko for å legge på seg igjen enn de som veide seg sjeldnere."

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat