|
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?
Helt enig i det du sier jeg Pearl
Folk må finne det som funker for seg selv. Men det anbefales å veie seg max ukentlig for mange - som du påpeker - lar seg stresse av disse grammene. (Jeg blandt annet). Men så har jeg en spiseforstyrrelse, som mange andre som har mange kilo å ta av.
"Binge eating" - kjennetegnes av gjentatte store måltider hvor man spiser mer mye mer enn man trenger - forbi metthetsfølelsen. Jeg spiser og glemmer å spy pleier jeg å si. Det ble ikke lettere etter jeg fikk insulinresistens. Derfor er vekta totalt unødvendig for meg. Det er andre ting jeg må jobbe med enn å se "opp og nedturer" på vekta. Ovennevnte lege beskriver dette veldig godt.
All respekt til de som "klarer" å veie seg hver dag uten å la seg påvirke!! Men de er i fåtall desværre. Vekta forteller i beste fall hva du veier - intet mer - og de som klarer å veie seg hver dag uten å forholde seg til tallet har vel "skjønt det" 
|