Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-08, 19:29   #127
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Du sier du trygler og ber men jeg kan faktisk ikke se at du LESER det du får skrevet her. Verken det jeg skriver eller linkene. Når du ikke gidder å bruke tiden på å lese litteratur ser jeg at du egentlig ikke er interessert i å lære noe i det hele tatt. Du sier at BER om mer info - men det er jo bare ord. Du gjør jo ikke noe med infoen du får, fortsetter bare ufortrødent videre med å peke på alle de friske menneskene som vil ha stor glede av å veie seg hver dag.

Jeg har gått på MANGE slankekurs. Blandt annet Grete Roede og Libra. Felles for dem er at de veier seg ukentlig og anbefaler kundene om ikke å veie seg hjemme. Samme med Ingers Rugbrød og Fedon Linberg. Det går en serie på NRK1 nå og sånn det ser ut der veier de seg månedlig!

At du på tross av "forståsegpåeres" råd vil råde andre til å bruke daglig veiing som motivasjonsfaktor kan jeg faktisk ikke forstå i det hele tatt. Videre synes jeg du viser en forakt for de som virkelig sliter mentalt med vekt og mat - for det er mange - og du later som de ikke finnes her....

Her var det mye på en gang. Mitt ønske er altså å sørge for at de rådene som gis til "trengende" er så gode som overhodet mulig. Når noen "forståsegpåere" da gir råd over en lav sko, så skulle man jo tro at det var mulig å forstå fornuften bak slike råd. Kanskje det til og med finnes gode, rasjonelle og veloverveide grunner til å gi slike råd? I så tilfelle er det jo pussig at disse grunnene ikke kommer til overflaten her? Eller er det bare jeg som ikke ser dem. I så tilfelle ber jeg dere om å dytte snuten min opp i argumentene, ikke ulikt hva man av og til må gjøre for å få hundehvalpen til å skjønne ett og annet. Men kom gjerne med dem, om de finnes.

Jeg har da ingen forakt for de som sliter mentalt med vekt og mat, hvor har du det fra? Det er jo utrolig at man ikke kan diskutere uten å bli beskylt for både det ene og det andre, man må jo kunne ha en saklig diskusjon uten at det av den grunn blir noen heksejakt og personforfølgelse?

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat