|
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?
Da er det med andre ord dumt FOR DEG å veie deg i dag, eller hver dag, eller kanskje i det hele tatt.
FOR MEG er det ikke slik. Jeg kan ikke fatte hvorfor du mener at når noe ikke funker for deg så må det være feil for alle???
De fleste slanke mennesker hopper ikke på vekta i tide og utide, som regel veier de seg vel nesten aldri. Og ikke blir de fete av det... Neivel???
De fleste av dem spiser brød og poteter også uten at de blir overvektige - hva i all verden har det med meg å gjøre? JEG tåler ikke karber noe særlig godt. Da må JEG ta konsekvensen av det og spise noe annet enn folk flest.
Og JEG liker å følge vekten min hver morgen. Dagen min er ikke ødelagt hvis jeg ikke får veid meg. Jeg er ikke i skyene hvis jeg har tatt av siden dagen før, og heller ikke på bunnen hvis jeg ikke tar av eller går litt opp. Men jeg liker å følge nøye med, fordi jeg er annerledes enn deg.
Jeg foreslår at du innser at du ikke bør veie deg så ofte siden det ikke funker for deg, mens du lar være å mene at jeg ikke skal veie meg ofte fordi det ikke funker for deg. Det funker jo for meg......
På akkurat samme måte som ungene mine får både brød og sjokolade iblant - fordi det ikke byr på problemer for dem. Ikke veier de seg heller når jeg tenker over det 

|