Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-08, 21:32   #87
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Du må gjerne mene avholdenhet fra alkohol er til det beste

Her tillegger du meg en mening jeg slett ikke har gitt uttrykk for. Jeg har da aldri påstått at avholdenhet fra alkohol "er til det beste". For noen er det sikkert det, men slett ikke for alle.

man nettopp kan være fullstendig opphengt i vekt helt uten å veie seg.

Virkelig? Jeg finner det underlig at man kan være fullstendig opphengt i vekt uten å vite hva man veier!

Man kan også ha et sykelig forhold til mat uten å spise noe som helst...

Ja, det kalles langt fremskredet anorexia. I denne tilstanden er livet i fare.

Som med det meste annet her i livet gjelder det å finne en sunn balanse, og hva dette innebærer vil naturlig nok variere fra person til person.

Det er jo denne sunne balansen vi diskuterer her. Du har jo hevdet at daglig alkoholinntak slett ikke behøver å være farlig. Hvis vi regner vinglass, når mener du det begynner å bli farlig? 2 glass om dagen? 3 glass om dagen? 4 glass om dagen? 5 glass om dagen? Eller mer?

Hvor går grensen for hva man kan kalle syklig veiefrekvens? En gang om uken? En gang om dagen? To ganger om dagen? Tre ganger om dagen? Fire ganger om dagen? Hele dagen?

Her vil jo du sikkert hevde at det varierer fra person til person. Det jeg har hevdet er at varselklokkene bør ringe hvis man føler man MÅ veie seg hver dag. Mange (obs, jeg sier ikke "alle") vil få et feil fokus ved denne fremgangsmåten. Sett i forhold til hva det gir, mener jeg at daglig veiing er en uting og bør frarådes på det sterkeste. Jeg er en sterk tilhenger av personlig frihet, så hva den enkelte gjør med et slikt råd overlater jeg 100% til den det måtte gjelde. Jeg liker å diskutere - ikke bestemme over andre.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat