Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-08, 22:58   #1
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Hei! Ny her inne!

Heisann!

Tenkte jeg skulle lage en tråd her, som en presentasjon av meg selv og også som motivasjon til andre som vurderer ketolysekuren.

Jeg er en 29 år gammel mann som bestandig har slitt med kiloene. Har slanket meg kraftig før på lavkaloridiett, men da endt opp med at all hard trening før dette har gått i vasken da det meste som har forsvunnet har vært muskler.
Så fikk jeg uken etter påske 2008 tips om ketolysekuren. Fikk råd om da å holde meg under 15g karbo om dag, så ville jeg komme i ketose.
Når jeg da kom hjem fra firmareisen hvor jeg fikk tipset var vekta oppe i ny personlig rekord - bikket 110kg og alle klærne var så trange at de så ut som de var lakket på meg. Gikk da rett over på ketolysekuren.

Har nå gått på kuren i 10 uker.
Hadde en "planlagt" sprekk på 4d for et par uker sider da jeg var i utlandet en tur - litt for å se hva som skjedde med vekta.

Vel, så over til det interessante - resultatet: minus 19 kilo!!! Altså 1,9kg i uken. Jeg har vært superstreng, spist mye salat med olivenolje og uante mengder egg&bacon. Tunfisk med sitronpepper og litt ekte majones har det også gått med endel av.

Satser på å se 80-tallet før sommerferien, har altså ca 3 uker på meg til å gå ned såvidt over ett kilo. Det burde gå.

Hva så med sprekken?
Det første jeg merket var karbokick. Føltes som jeg var ruset! Var et sinnsykt rush i hodet, kroppen var skikkelig "wired" og jeg fikk en avsindig hodepine! Fikk dette begge de to første dagene. Så roet det seg ned. Fikk dog luft i magen og følte meg i dårligere form enn på ketose.
Kom hjem og hoppet på vekta, kjempespent. Hadde da gått NED 500g iløpet av uka jeg var borte (4d sprekk, siste 3 dagene tilbake på ketolysekuren).

Det beste av alt med denne kuren er at jeg har en mye bedre allmentilstand. Er ikke konstant trøtt lengre, jeg er i bedre humør, ikke lengre plaget med urolig og oppblåst mage.

Så det tipset jeg fikk var jammen gull verdt! Er nå motivert til å fortsette en god stund til i ketose, og så begynner eksperimentet med å gradvis gå over til et lavkarboliv. Men med dette flotte forumet til hjelp så går det forhåpentligvis like greit som det har gått hittil!

screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat