|
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?
Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.
Da forsøker jeg igjen. Når mennesker får problemer med å holde på kostholdslinjen sin så løses dette på flere forskjellige måter av mennesker. Så Iset, hva bør folk i tilsvarende situasjon gjøre for å øke oddsen for å lykkes??? Det burde jo ikke være spes. vanskelig å svare på. Eller er det slik at du bare er uenig for å være uenig, uten at du selv kan bidra med et alternativt løsningsforslag? Jeg bare spør, og mener ikke å påstå at det er hverken sånn eller slik.
Vennlig hilsen meg! 
Hjelpes, jeg vet ikke hvem som ser ut til å forsøke å være vanskelige her. Jeg synes jeg svarer på det du spør om, men husk at man faktisk KAN være uenig uten å sitte på fasiten. Jeg synes, at dersom man ikke klarer å motivere seg til en ny livsstil uten å bruke vekten hver dag, er IKKE løsningen i bruke vekten men å kaste den! For da har man allerede et forhold til vekten som ikke er bra. Det finnes hundre andre måter å motivere seg på. Lese om ernæring, før- og etterhistorier og -bilder, målebånd, kjenne forskjell på klærne osv. Dersom man KLARER å opprettholde den sunne livsstilen uten vekten, men bare vil bruke vekten fordi det er artig/morsomt/lærerikt kan man selvsagt fortsette med det. Var det svar nok? 
Ellers synes jeg Marita sier mye bra.