Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-08, 15:54   #47
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er ikke helt enig med deg i dette med hverdagsveiing (og jeg synes sammenligningen med traileren var artig men holder ikke helt mål da det å sjekke bilens ve og vel er noe helt annet enn å se et eneste tall på ei vekt, noe som jo ikke sier så mye), ...

Hei igjen Iset.

Det er fint og flott at du ikke er helt enig med meg (det betyr jo bare at du er litt enig men ikke helt, eller?), jeg savner imidlertid en litt sakelig tilbakemelding. Det er ikke godt nok å si at du ikke liker trailer-analogien min, når du ikke samtidig peker på HVA du ikke likte med den? Eller mener du det at den ene verdien som en badevekt gir, ikke sier stort? For om du isolert sett mener det, så er jeg langt på vei enig. Det er først når man setter sammen disse verdiene over tid, og ser det opp i mot de andre tingene som påvirker vår vekt i hverdagen, at vi kan finne svar og kunnskap på alle spørsmålene som genereres inne i vårt hode når vi holder fokus ved daglig veiing.

Tanken var å vise til eksempelet med trailersjåføren som også må bruke sitt primærinstrument (hodet) for å ferdes trygt i trafikken, til det er det viktigere å fokusere på instrumentene, fremfor det faktum at han har en livsstil som trailersjåfør, med masse rutine, så han trenger ikke lære noe som helst mer nå. Det var før det... ;-p

Vennlig hilsen mæææ!

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat