|
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?
Ja, det var akkurat det jeg mente, at jeg var sunnere enn deg fordi jeg aldri har veid meg hver dag. Synes du blir veldig fort provosert her. Jeg sier bare at jeg faktisk synes det høres negativt ut å veie seg hver eneste dag, samme hva grunnen er. Om det funker for noen så javel, gjør det. Men jeg skjønner ikke hvorfor man MÅ være så opphengt i tall, det er bare MIN mening. Jeg er glad for at du har funnet noe som fungerer for deg altså. 
Når det gjelder operasjonen, så er det selvsagt "sunnere" å klare det på egenhånd enn å bli operert (selv om en slik operasjon faktisk ikke er så usunn heller, man kvitter seg feks. med diabetes 2 i løpet av 1-2 døgn etterpå, og kreftrisikoen senkes med 60 % osv), men det er vel liten tvil om hva som er sunnest av å IKKE operere seg og å fortsatt være sykelig overvektig. Ikke alle KLARER det på egenhånd, det er faktisk bare rundt 5 % av de med BMI < 40 som klarer å gå ned og holde vekten etterpå, og selv om 5 % faktisk er ganske mange, er jeg IKKE en av de, desverre. Så for meg ble operasjon eneste redning. Men om noen tror dette er et enkelt valg tror de om igjen. Vektnedgangen kommer ikke dalende av seg selv, vi må jobbe vi også, dessuten har vi full mulighet til å gå opp i vekt igjen om vi ikke passer oss.
Sist redigert av Iset : 13-06-08 kl 15:00.
|