|
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Jeg har lest ja, og jeg skjønner det fremdeles ikke, evt. så er jeg bare uenig i det han skriver. Jeg synes det høres absurd ut, men det er bare meg. Jeg har jo gjentatte ganger sagt at folk får veie seg hver dag for min del, men jeg kommer aldri til å forstå poenget med det. Jeg synes uansett det er sunnere å veie seg sjeldnere, for jeg synes ikke det er bra å bli opphengt i tall på den måten. Det har ingenting med å sette karakteristikker på folk å gjøre, men det ER jo en besettelse om man tenker så mye på vekta at man må kontrollere matinntak osv hver eneste dag.
jeg synes det er freidig å hevde at du er feks sunnere enn meg. Hva i all verden er det som gir deg rett til å bruke slike karakteristikker/bedømmelser bare fordi jeg gjør ting på en annen måte enn deg? Du har tatt av 66 kilo, og er operert. Det gjør at ditt slankeopplegg er helt annerledes enn mitt - du kunne jo ikke spise like mye lenger etter operasjonen. Men det kan faktisk jeg. Derfor er det - til tross for at jeg har endret min livsstil og alt det der - riktig for meg å følge nøyere med enn det tydeligvis er for deg.
Vi har helt forskjellig utgangspunkt, og mitt utgangspunkt er altså at min mage ikke er operert, til tross for at jeg skulle ned like mange kilo som deg. Og med et så stort prosjekt uten den hjelpen du har hatt tilgang på underveis med mindre magesekk osv så trenger jeg altså for min del et annet opplegg enn deg. Jeg har valgt å klare dette uten å operere meg - det er da altså et annet opplegg enn ditt, og jeg skal avstå fra å si noe om hva som kanskje er sunnest av de to valgene.
Å påstå at du er sunnere enn meg, blir jeg for å være helt ærlig nokså såret av og ikke så lite provosert heller.

|