Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-08, 14:32   #40
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Hei Iset, du har jo en imponerende bragd bak deg ift vektreduksjon, så jeg lytter med stor interesse til dine erfaringer!

Men jeg synes det er litt rart at du ikke "skjønner poenget", som du skriver. For Thorwald, Smilefjes m.fl. har da forklart både grundig og nyansert om sine personlige positive erfaringer med hyppigere veiefrekvens? Har du virkelig lest nøye det de skriver, med et åpent sinn?

Folk har tydeligvis ulike behov og ulike erfaringer på dette området, og disse ulikhetene må gjensidig respekteres. Da er det en fordel hvis en kan unngå karakteristikker som "besettelse" og "sykelig" i debatten, spesielt hvis det bare er fordi man ikke skjønner. Vi som er overvektige får rikelig med negative karakteristikker i samfunnet ellers, så her inne på forumet kan vi vel slippe?

Jeg har lest ja, og jeg skjønner det fremdeles ikke, evt. så er jeg bare uenig i det han skriver. Jeg synes det høres absurd ut, men det er bare meg. Jeg har jo gjentatte ganger sagt at folk får veie seg hver dag for min del, men jeg kommer aldri til å forstå poenget med det. Jeg synes uansett det er sunnere å veie seg sjeldnere, for jeg synes ikke det er bra å bli opphengt i tall på den måten. Det har ingenting med å sette karakteristikker på folk å gjøre, men det ER jo en besettelse om man tenker så mye på vekta at man må kontrollere matinntak osv hver eneste dag.