|
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?
Vi har nok bare litt forskjellig syn på det, hehe. Merk at jeg ikke DØMMER noen for det å veie seg hver dag, jeg bare skjønner ikke tanken. For min del må folk veie seg så mye de vil altså.
Dette med å studere kroppen osv skjønner jeg mer når det er snakk om disse Tanita-vektene som måler fett, muskler, vann osv. IKKE når det gjelder vanlige badevekter, for den viser kun ETT tall, og det tallet skal liksom inkludere væske, muskler, fett, mat, avføring, urin, blod og ja, alt i hele kroppen. Dermed skjønner jeg ikke hvordan noen kan studere hvordan kroppen reagerer på ditt og datt utifra et tall på en badevekt, for man ser jo ikke HVA det er som gjør utslaget.
Men som sagt, er det slike spesialvekter så blir det nok noe annet. Da er det jo straks litt mer interessant å se resultater. Jeg har litt lyst på en sånn så jeg kan følge med på muskelveksten min.
Når det er sagt så stusser jeg litt på dette med å veie seg hver dag for å få kontroll på matinntak osv. Er dette kun en slankekur for dere? Dette bør jo være en livsstil, og om det er det bør man ikke trenge å veie seg hver dag for å ha kontroll. Jeg ser argumentene deres, men klarer ikke å forstå dem (evt. er jeg bare uenig). JEG synes det høres sykelig ut når man MÅ veie seg hver dag for å ha kontroll ...Sorry mac.
Sist redigert av Iset : 13-06-08 kl 09:09.
|