|
Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?
Nike - man vet ikke at det er maten som gjør det ene eller det andre hver gang - og det er ikke det eneste som er av interesse heller.
Jeg synes det er like interessant å se hva slags mat som ser ut til å samle eller drive vekk vann, hvordan trening gjør at kroppen blir litt tyngre etter en hard økt og andre variasjoner. I løpet av en lenge periode føler jeg at vekten er med på å gi meg noen håndfaste målinger på hvordan kroppen min fungerer i forskjellige situasjoner.
Jeg føler at det er en fin måte å rett og slett bli kjent med kroppen på - jeg lærer å se hvordan jeg føler meg i sammenheng med utvikling på vekten. Også fikk jeg etterhvert et så godt datagrunnlag at jeg kan se om jeg sannsynligvis driver å legger på meg eller om jeg er der jeg skal - ut fra at jeg nå etter mange år vet hvordan vann kommer og går med mens, muskler som har vært i bruk, forskjellige matvarer osv.
Også er det da viktig å knipe kiloene når de er på vei på igjen, siden jeg i de fasene av livet stort sett føler meg super og ikke tror at jeg legger på meg... Og med et så godt datagrunnlag som jeg etterhvert har så vet jeg stort sett hva som er spor av syndene mine og hva som er innenfor mine naturlige variasjoner.
Jeg er rett og slett slik som person - jeg liker målinger og tall og statistikk og føler at det er en ålreit tilnærming i forhold til kroppen min også 
Nå er jo dette en vane jeg har hatt i flere år nå, og ikke bare nå mens jeg er i diettopplegget mitt da.

|