|
Flere dumme spørsmål, (sykling og mat)
Jeg kommer med noen flere spørmål jeg. Føler at det er litt lettere å stille spørsmål her inne enn på reine treningsforum.
Jeg har jo kjøpt sykkel og har fått syklet en del. Fulgt råd her inne og sykler relativt korte turer. 30-50 min varighet to ganger i uken. Er veldig utrent da jeg har syntes sport er best på tv, og serlig når vi vinner.
Jeg har holdt meg meget strikt til Skaldemanns kostholdsfilosifi hele tiden. Med, maks 12 karber om dagen siden 10 mars.
Har følt at syklingen stort sett har vært veldig slitsom. Jeg har selv på de korte turene følt meg veldig "tom" i beina etter relativ kort tid. Så jeg må sykle på lette gir, og er som oftest helt i kjelleren når jeg vakler inn over dørstokken etter endt tur.
Men, i helgen så var det klart for vårens store høydepunkt. Grillaften med gutta. Dette er en fast tradisjon. Og siden jeg desverre er på et platå. Tenkte jeg at nå i helgen gir jeg faan og kjøper meg en six pack med Ringnes lite og koser meg på grillaften. Som gjordt som sagt. Mener å huske at det også ble noen drammer utover kvelden/natten også. Altså ble jeg rett og slett god og full.
Våknet ved 8 tiden i forbausende fin form. Så god at jeg tenkte at jeg sykler og henter bilen. Så ved 12 tiden la jeg i vei med godt mot og tenkte at dette ender vel med spying og det som værre er. Men, til min store forbauselse gikk sykkeltruen som en lek. Aldri hatt så fine bein på noen av mine andre sykkelturer, og jeg ble ikke sliten.
Og her kommer da endelig spørsmålet. Er det virkelig så stor fjorskjell på å trene med eller uten karbo? Man skulle jo tro at en sykkeltur etter en sånn fyllefest ville gått vesentlig tyngre enn ellers. Mens, jeg jo opplevde motsatt.
Jeg har jo lest at bla Tommygutt klarer seg helt fint på bare lavkarbo. Eller er det bare min diett som inneholder alt for lite karbo til å kunne trene med?. Ville det vært bedre for treningen om jeg spiste litt mere karber dagen før feks 24 karber dagen før trening. Og 12 karber den dagen jeg skal trene. Er det noen som har noen synspunkter på dette. Må innrømme at sykling ble jo vesentlig artigere når man følte at beina var med en og ikke mot en. Det pussige er at jeg gikk ned i et hurtigere tempo når jeg ikke trente, enn etter at jeg tok fatt på syklingen. Og jeg blir heller ikke noe mindre i cm heller. Jeg skulle så gjerne både blitt slankere og bedre trent samtidig. Ikke enten eller.