Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-08, 03:56   #58
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Hva drikker dere ute på byn?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Wikipedia er jo ikke alltid til å stole på, men sannsynligheten for at opplysningene stemmer i dette tilfellet mener jeg er høy!

Flott avatar du har lagt inn. Antar det er tatt i Karibien?

Det stemmer. Øya i bakgrunnen er for øvrig "happy island" på union island. Akkurat nå er jeg i Saint Martin og venter på flyet hjem. Vi reiser den 20ende så det er fremdeles noen dager igjen her i solen. Jeg sjekket akkurat badetemperaturen i vannet, og leste av 30,4 grader C. Jeg regner med at båtens tempmåler viser kanske så mye som 1 grad for mye. Det er uansett nok så levelig å hoppe i havet.

Takker for øvrig så masse for ditt innspill, og din referanse mht. sukkerinnhold. Her går det for det meste i rom & diet coke, men for å være helt ærlig er det langt vanskeligere å holde karbonivået nede når man reiser rundt med seilbåt på denne måten (vi har vært borte fra Norge i 10 mnd.) Hovedårsaken er at matvarene ikke er merket. Det er på enkelte steder langt fra så godt utvalg som i Norge, samt at svinekjøttet enkelte steder smaker helt forferdelig. Skulle tro de matet grisen med gamle opel-seter. En annen og viktig observasjon er at man i Norge er ekstremt heldige mht. tilgangen på baconsvor/bacongull. I de Karibiske øyer har jeg kun funnet det ett eneste sted. Da kan dere tro jeg hamstret! Eller er det utrolig herlig her, så jeg anbefaler alle med mulighet til å ta seg en tur.

Dette ble nok så off topic, så jeg kan jo for å rette på noe av dette sånn helt på slutten anbefale tran og vodka som en sikker vinner på byen. Da holder man eventuelle beilere på god avstand bare ved å puste på dem. Trikset er jo da å ha en liten lommelerke, eller annen redskap i veska! ;-p

Uansett hva dere nå måtte velge, riktig god bytur!

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat