|
Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Opprinnelig lagt inn av Samhaineve, her.
Hei alle sammen.
Jeg er veldig ny her på siden. Og jeg har nå brukt 3 dager på å lese og se meg rundt. Føler jeg er på veldig tynn is når jeg skriver dette.
Jeg er usikker på hvor mye jeg skal legge ut om meg selv, men jeg tenkte det var enklest å bare si alt med en gang.
Jeg er ei jente på 30 år som bor i Midt-Norge. Og jeg vil si jeg er relativt overvektig. Vekten på mandag viste 115,8 kg. BMI på 38,87. Ikke bra . Så tung har jeg aldri vært, og med hånden på hjertet, det skal jeg aldri bli igjen.
Jeg har blitt sjekket for PCO og PCOS, men ingen napp der. Ser det står en del om insulinresisten her og det har jeg planer om å få sjekket ut. På mandag skal jeg i vei å få sjekket om jeg er allergisk mot noen matvarer til en Homeopraktiker (aner ikke hva det er, men prøver alt)
Jeg og min samboer har i ca 2,5 år prøvd å bli gravide uten hell. Og hvis vi skal få hjelp til assistert befruktning må jeg komme meg under 35 i BMI.
Som tittelen sier. Jeg trenger motivasjon for å klare dette, og håper at jeg finne den her blandt alle dere som kjemper mot samme sak. Da tenker jeg ikke på det å bli tynn/slank/sylfide, men å finne en plass på skalaen hvor man vil trives med seg selv.
Jeg så nylig bilder av meg selv som jeg ikke var klar over at noen hadde tatt og jeg begynte å gråte. Så mye mistrives jeg med meg selv nå. Jeg går konstant å trekker i genseren min for å prøve å skjule mage, hofter, rumpe og lår.
Jeg vil si takk til alle som har fortalt sin historie her, dere er alle en motivasjon. Jeg har slukt alt.
Nå begynner min egen kamp.
Samhaineve (Kopi av blogg)
Dette var nesten som å lese om meg selv...
Be legen din sjekke stoffskiftet ditt. Stoffskifte har innvirkning på eggkvaliteten og selvfølgelig vekten.
Ønsker deg masse lykke til på alle måter. 
|