HÆ?! Antibiotika på sopp?! Det høres rart ut, for det er jo nettopp soppen som får fritt spillerom når de gode bakteriene dør... Men det finnes jo mange typer antibiotika, så kanskje det finnes noe som virker på sopp... 
Et skikkelig kraftig melkesyrebakterietilskudd (av typen kapsler med mange milliarder bakterier) skal ha veldig positive virkninger på helsa generelt. Vi har ofte en ødelagt tarmflora (pga feil mat, antibiotika m m), og det gir negative virkninger på det meste.
Bl a fortalte legen min meg at jeg burde ta slike bakterier for å ikke bli forkjølet så ofte. Tarmbakteriene er nemlig en del av immunsystemet vårt, og vi trenger dem også til å produsere enkelte vitaminer.
Jeg ville prøvd det før jeg prøvde antibiotika som du ganske riktig påpeker ikke alltid virker... Imidlertid kan ikke DU bli immun mot antibiotika, men BAKTERIENE kan bli resistente mot det. Det er kjempeskummelt og en stor trussel mot alles helse - det slår tilbake på hele menneskeheten at antibiotika brukes ukritisk. Da kan vi plutselig stå uten et effektivt middel den dagen en virkelig farlig bakterie dukker opp - fordi den har mutert og blitt resistent.
Puh... 
|