Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-08, 15:02   #28
raptor
Medlem

raptor sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
raptor er ny på veien

Sv: Funker lavkarbo på katta tro?

Dere glemmer en vesentlig ting her. Man KAN IKKE sammenligne huskatter og ville katter. Huskatter i Norge blir i gjennomsnitt 12-14 år gamle, mens villkatten kanskje blir 3-4 år gamle. Vi må tenke på tennene til kattene våre, de skal ha de lenge. Tror det er flott å vende katten til tørrfor av høy kvalitet fra de er kattunger. Kjøp for hos dyrlegen. Sant at ikke steinalderkatta ikke spiste nevneverdig mye grønnsaker, men den spiste mageinnholdet på dyret den drepte, og fikk derfor i seg endel grønntfor. Husk dessuten at vår fordøyelse ikke kan sammenlignes med en katts. Jeg har selv 2 katter, kastrerte hannkatter på 7 og 18 år. Ingen av de har vært overvektige. Men så har jeg alltid vært nøye med maten. De får bare kattemat, og ikke alslags godbiter. Den ene katta er veldig glad i rå sei, men tåler det dårlig og kaster opp. Ikke minst, alle katter skal drikke vann! Ikke melk, fløte eller kattemelk. Bruk sunn fornuft og følg kostholdsråd som dyrlegen gir, så holder kattene seg slanke.

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat