Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-08, 10:38   #40
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 58
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her inne! Easy Life/Ketose

Huffameg - leste denne tråden i går, og ble mektig irritert. Så irritert at det har lagt i meg i hele natt. Irritasjonen går på denne Goggen, Oooo allvitende lavkarboguru! Det er greit å være skeptisk og stille spørsmål ved ting, og du stiller mange gode spørsmål Goggen. Jeg er også skeptisk til pulverkurer. Og jeg er skeptisk til å gå ned 3 kg i uka. Men jeg synes disse tålmodige jentene gir ganske gode svar!
Men jeg reagerer faktisk på noe av det denne Goggen skriver, kan dette stemme da?
Du skriver blant annet:
Ved rikitig kosthold kan du ligge på sofaen å se på tv uten å legge på seg????? Er det ett mål? Hvordan kan en livsstilsendring som innebærer å få den feite rævva ut av sofaen være negativt????
Trene er bonus, ikke et middel for å gå ned i vekt???? Igjen, jeg skjønner ikke poenget med kritikken? Selv stopper det hele opp hos meg om jeg ikke trener. Og det gjelder ikke bare vekt, men HELE kroppen. Mennesker i steinalderen hadde ikke sofa og tv....de bevegde seg hele tiden.
Skeptisk til talerkenmodellen: 50% grønt, 25% proteiner, 25% karber. Dette er mistenkelig likt Fedons håndflatemodell (bare at der er det noe mer proteiner) Men fettet er jo I maten, gjennom nøtter, avocado, oljer osv.
Spise lite og ofte, med mellommåltider. Dette er unødvendig, og kun et middle for å holde blodukkeret relativt stabilt???? jeg skjønner virkelig IKKE kritikken! Mener du det er best med tre digre måltider om dagen? Hva er i veien med 5 måltider? Det er i alle fall det jeg lever etter, etter råd fra LEGEN....
Har vi plass til easy life, med mengder med trening: Mengder og mengder du. Etter det jeg ser av hva disse jentene skriver, trener de 2-4 ganger i uka.... det har de fleste godt av. Det er ikke MENGDER med trening.

Til oppklaring kan jeg fortelle at jeg aldri har gått på Eurodiettens pulverkurer. Jeg lever etter prinisppene i fase 3, og lager all maten selv. Jeg spiser mindre fett enn de andre kurene her inne, og noe mer karbohydrater. Jeg trener 2-4 ganger i uka, går minst en time på tur hver dag. Jeg går jevnt nedover, ca 2 kg i måneden.

Jeg reagerte når jeg leste denne tråden, for jeg synes Goggen bryter med nettiketten! Du er frekk og du leser ikke hva andre skriver. Du er såpass direkte at du kan støte andre mennesker som velger annerledes enn du. Det er helt ok å stille spørsmålstegn ved endel ting, men man MÅ prøve å forstå at man kan leve godt på andre måter enn dine valg.
Jeg kunne f eks aldri levd et liv med så mye fett som ketolyse og andre anbefaler pga irritabel tarm. Og jeg kan heller ikke se det gale i å ha som må å leve Fedonsk (med mye midre fett enn anbefalt på dietter her inne). Men jeg synes jo det er flott at så mange lever godt på dette!

Nei, vet du Goggen. Fortsett å være kritisk og still spørsmål, men med respekten for andre i behold.

Så til dere easy life, hvordan går det da? Klarer dere å holde vekten, fortsette å trene og har gått over fra pulver til vanlig mat? hadde virkelig vært kjekt å lese litt oppdateringer!

Lykke til og ha en flott dag alle sammen.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat