Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-08, 12:40   #4
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 65
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: For Lite Karb

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Veldig mange opplever at man går ned raskere jo mindre karbohydrater man spiser.

Det tror jeg er en sannhet med visse modifikasjoner!
Noen går ned på lite karb'er mens andre faktisk må øke mengden karbohydrater for å gå ned.
Spiser man veldig lite karbohydrater og mye fett, så ligner det mer på Skaldemans opplegg enn ketolyse. På ketolyse skal man ligge på mellom 15 og 20 karb'er pr. dag, og mesteparten av karb'ene skal hentes fra grønnsaker.

Jeg merker at jeg stopper opp hvis jeg går et par dager under eller like over 15 karb'er, men så fort jeg øker mot 16-17 så hjelper det på. Dette er nok veldig individuelt, men hvis du skal følge ketolysekuren - så tror jeg det er lurt å holde seg til det boka anbefaler, og heller knaske litt paprika el.lign. på kvelden hvis kvoten ikke er oppfylt.

Men dette er bare mine erfaringer.

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat