Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-08, 13:12   #1
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 47
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Hjemmelaget leverpostei

har samlet noen leverpostei oppskrifter, og lavkarbofisert dem litt.. har ikke testet dem ut enda, men det skal jeg fortløpende, og høyst sannsynlig iløpet av neste uke

Netts leverpostei

300 g svinelever
200 g spekk
1 løk
2 egg
1/2 dl fløte
1 ss salt
1 ts pepper

-Rens og finhakk lever, spekk og løk (jeg bruker nok kjøkkenmaskinen)
-Spe med egg først og så melk
-Smak til med salt og pepper, og sikkert litt andre krydder også!
-Stekes i vannbad (i brødform el.) 180 g ca 30 min
-Serveres med stekt bacon og sopp til

Mammas leverpostei· 1 kg svineleverrenses og vaskes· 280 gr svinekjøtt · og 400 gr spekk,eller hønsekjøtt,eller flesk· 8 ansjosfileter (og sausen)· 80 gr løk
Alt males 2 gangerHvit saus:· 120 gr margarin· jbkm til passe tykkelse· 1 l fløte
Smak til med salt og pepper· 4 halv piskede eggAlt blandes og fylles i dobbelt smurte aluminiumsformer. Stekes i vannbad på 200°C i 1,5 – 2 timer. Dekk med smurt papir fra starte av.

Godmors leverpostei600 g okse eller svinelever300g spekk50 g løk4 ss smør1 jbkm til passe tykkelse4-5 dl fløte3 s egg2,5 ts salt, 1ts pepper, 0,5 ts nelllik, 0,5 ts allehånde etter smak

Mal lever, spekk og løk i en foodprosessor. Lag saus av smør, jbkm og melk. Avkjøles. Bland sammen med leverblandingen og krydder. Tilsett egg, ett om gangen.Stekes i vannbadet med godt smurte former på 130-150 grader i ca 2 timer.Legg bakepapir over forma, men ta av papiret mot slutten slik at overflata brunes litt. Avkjøles helt før den hvelves ut. Pakkes i aluminiumsfolie i porsjonsbiter, og frys ned. Ta opp en porsjonsbit etter hvert som du trenger det.

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat