Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-08, 17:40   #47
Skrible
Medlem

Skrible sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Skrible har en fantastisk aura rundt segSkrible har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sagaen om isfolket

Opprinnelig lagt inn av guro, her.

Takk! Jeg har akkurat bestil Den mørke materien, den slår nok ann. Skal ta en titt på resten. Det var slett ikke noe ønske at det skulle være lidenskapelig.

Jeg håper den faller i smak. Det har vært en del kontrovers rundt den trilogien fordi den ikke er så veldig 'snill' i sin behandling av religiøse temaer.

Skulle gjerne ha anbefalt mye mer, men jeg har ikke oversikt over hvilke av mine egne favoritter som i det hele tatt finnes i norsk oversettelse. Men da jeg var liten var det Narnia og Brødrene Løvehjerte som var tingen.

Roman er jo heller ikke det eneste formatet man finner fantastiske historier i - men det er kanskje fortsatt sånn at en tegneserieroman ikke 'teller'? (Apropos diskusjonen god/dårlig litteratur, heh.) Men - hvis tiåringen holder på fantasy-interessen er det vel bare et tidsspørsmål før han eller hun oppdager tilleggskulturen av tegneserier og brett- og rollespill.

Selv var jeg aldri noen stor fan av Tolkien, men jeg regner med at "Hobbiten" burde gå rett hjem hos små drage-entusiaster.