|
Sv: Sukkerforbud gir sukkerhunger
Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.
Noen barn jeg kjenner synes kakene og godteriet er det beste med å gå i bursdag. Det synes jeg er litt trist.
Jeg var sånn da jeg var liten. Er det enda for å være helt ærlig - kjenner det med en gang jeg prøver meg på karbo-kjøret. Har innsett at for egen del må jeg holde meg unna 4ever. (Det tragikomiske er at jeg da omsider spiser slik foreldrene mine prøvde å tvinge gjennom da jeg var liten...)
Jeg hadde det samme forholdet til sukker da jeg var barn som jeg tror sånne katolske kostskolegutter fra rene gutteskoler har til pupper... 
Satser på en mellomting til ungene selv. Eneste stedet jeg egentlig synes det virkelig er vanskelig å mate dem riktig er faktisk på stranda.
Her vi bor kjenner alle hverandre og ungene har kamerater overalt. Og vi er på stranda og koser oss hele sommeren. Men... Der sitter _alle_ ungene rundt omkring og dytter innpå kjekspakke etter kjekspakke med biskit med sjokolade og det som verre er. Boller og skolebrød og brus og klin - dag ut og dag inn.
Så kommer jeg da - med kjølebagen med frukten og den usukrede maten... Den er ikke alltid like grei. Skjønner jo godt at ungene synes det er urettferdig når alle andre beviselig får og ikke de. Der har jeg faktisk krøpet til korset og innsett at jeg må ta med litt til mine også så det ikke blir helt feil.
(Men jeg tar med en liten plastboks med fire kjeks da - to til hver.) Også tar jeg med frukt isteden. Iskalde epler er godt det også - funker like bra som is mange ganger.

|