Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-08, 19:32   #19
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 65
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Ett lavkarbo-seminar, kan det være en idé?

Flott og gjennomtenkt innlegg, Rubens!

Det er vel - som tidligere nevnt - ganske fornuftig å holde et slikt arrangement på et hotell. Da kan forelesere, arrangører og deltakere bo på samme sted, og det blir lettere å bli kjent og "holde flokken samlet" (sa hun med gjeterhundene )

Deltakerne betaler opphold selv, men i tillegg en deltakeravgift for å dekke honorar og opphold for forelesere. Hvor mye en slik deltakeravgift skulle være på vil jo avhenge av hvor mange forelesere som skal delta, hvor mye hver enkelt tar i honorar, samt hvor mange som melder seg på til arrangementet.
Det må jo bl.a. bli innbetaling på forhånd, sånn at konferansen er sikret å få inn pengene. Det er jo ingen organisasjon med ei stor pengekasse dette her, så man må jobbe for å ikke gå i underskudd.

Men jeg tror man må begynne med å tenke ut et program - hvilke temaer fenger, hva vil man informere om? Og ikke minst: hvem er målgruppa? Er det oss som allerede er lavkarb'ere - eller skal vi "frelse" nye?
Deretter må man kontakte potensielle forelesere. Hva kan de bidra med, hvor langt foredrag kan/vil de holde - når passer det for dem (de kan være booket lange tidere i forveien).

Pressen må absolutt inviteres - både radio og tv. På mange måter skulle jeg "gjerne" ha hatt med Drevon fra ernæringsrådet (eller hvor det er han holder til hen) også - da hadde det blitt diskusjon - og det fenger i pressen (dessverre). Men det hadde vært morsomt å se han ansikt til ansikt med en hel sal av fornøyde lavkarbo-entusiaster.

Det var sånn "litt i farta" fra meg. Det er en interessant tanke dette!

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat