|
Sv: Ett lavkarbo-seminar, kan det være en idé?
Flott og gjennomtenkt innlegg, Rubens! 
Det er vel - som tidligere nevnt - ganske fornuftig å holde et slikt arrangement på et hotell. Da kan forelesere, arrangører og deltakere bo på samme sted, og det blir lettere å bli kjent og "holde flokken samlet" (sa hun med gjeterhundene )
Deltakerne betaler opphold selv, men i tillegg en deltakeravgift for å dekke honorar og opphold for forelesere. Hvor mye en slik deltakeravgift skulle være på vil jo avhenge av hvor mange forelesere som skal delta, hvor mye hver enkelt tar i honorar, samt hvor mange som melder seg på til arrangementet.
Det må jo bl.a. bli innbetaling på forhånd, sånn at konferansen er sikret å få inn pengene. Det er jo ingen organisasjon med ei stor pengekasse dette her, så man må jobbe for å ikke gå i underskudd.
Men jeg tror man må begynne med å tenke ut et program - hvilke temaer fenger, hva vil man informere om? Og ikke minst: hvem er målgruppa? Er det oss som allerede er lavkarb'ere - eller skal vi "frelse" nye?
Deretter må man kontakte potensielle forelesere. Hva kan de bidra med, hvor langt foredrag kan/vil de holde - når passer det for dem (de kan være booket lange tidere i forveien).
Pressen må absolutt inviteres - både radio og tv. På mange måter skulle jeg "gjerne" ha hatt med Drevon fra ernæringsrådet (eller hvor det er han holder til hen) også - da hadde det blitt diskusjon - og det fenger i pressen (dessverre). Men det hadde vært morsomt å se han ansikt til ansikt med en hel sal av fornøyde lavkarbo-entusiaster. 
Det var sånn "litt i farta" fra meg. Det er en interessant tanke dette! 

|